Success stories från MyNewsdesk

Just nu pågår tävlingen om biobiljetter för fullt, nu har väll inte glömt bort den?

Vi har redan två lyckliga vinnare, men räds inte för det, fortsätt skicka in era bästa ”success stories” där ni använt er av MyNewsdesk i ert PR-arbete. Det finns många historier att berätta, och kanske just du och ditt företag har en att dela med er av, som kan inspirera många andra i deras arbete.

Det finns mycket tips att få från dessa historier, och vi hoppas att många fler vill dela med sig av inspirerande och hoppfulla berättelser från verkligheten.

Här är våra första vinnare;

HinnerInteHinnerDu
HinnerInteHinnerDu
lanserades i april och går ut på att förmedla småärenden mellan privatpersoner. Det kan handla om allt från att skruva ihop en IKEA-möbel, till att gå ut med hunden, blåsa ballonger till kalaset eller hämta ett tungt paket på posten, allt är möjligt! Uppgifterna utförs sen av frivilliga springschasar som får en liten summa pengar för besväret.

För att nå ut till pressen har jag använt mig av MyNewsdesk och fått mycket bra behandling och hjälp med hur det fungerar att lägga upp pressreleaser, nyheter etc. Eftersom jag varit egen företagare under väldigt kort tid har MyNewsdesk varit mycket värdefullt för mig för att kunna få den hjälp jag behöver.

Mitt pressmeddelande fick jag hjälp med att skriva och redan efter bara någon vecka var det över 400 personer som läst den. Såhär en månad senare har pressrelease och mina utskick via MyNewsdesk lett till en artikel i Sydsvenskan, en halvsida i tidningen CITY och nästa vecka syns HinnerInteHinnerDu i magasinet Femina.

Som enmansföretag med små resurser glädjer jag mig oerhört över detta och trafiken på hemsidan har ökat markant. Detta visar att även små och nystartade företag kan lyckas med att nå ut!

/Sara Ohlsson

Induo
Induo
bildades 2008 och är ett bolag som samlar en grupp specialister med lång erfarenhet av avancerade trådlösa kommunikationsnät. Vi arbetar mycket med MyNewsdesks verktyg i kombination med en mix av olika sociala medier. Vi arbetar med komplicerad teknik i krävande applikationer och en del av vårt PR-arbete är därför att ta fram exempel på applikationer som kan göra våra lösningar intressanta för en bredare grupp. En router är för många en benämning på en burk som rent praktiskt gör något, därför är det viktigt att vi sätter in produkten i en applikation som visar exempel på nyttan av den totala lösningen.

Internt arbetar vi aktivt med att hitta intressanta nyheter att lyfta fram, ”Islands vulkaner övervakas trådlöst” är ett sådan exempel där en av våra regelbundet återkommande kunder, Uppsala universitet, cirkulerade mycket i media vid den aktuella tidpunkten. I samband med vulkanutbrottet på Island i våras ökade man sina mätningar där och kontaktade oss för en beställning av produkter. Vi insåg snabbt nyhetsvärdet då det handlade om en applikation med tydlig allmännytta då det handlade om något som berörde många. Med andra ord, en applikation som exakt motsvarade våra målsättningar.

Den 23 april skickade vi en pressrelease , åtföljd av en dramatisk installationsbild från Uppsala universitet, som vi spred via vårt pressrum hos MyNewsdesk samt till egna presskontakter.

Pressreleasen fick stor genomslagskraft, dels online och i traditionell media, både i Sverige och i andra länder. Bland annat här;

Vår målsättning och förhoppning har hela tiden varit att hitta en applikation som berör många och som vi kunde sprida via ett brett spann av tidskrifter, bloggar och nyhetstjänster. Det måste man säga att vi uppnådde med råge! De flesta som rapporterade om nyheten bedömer vi kommer via vårt pressrum på MyNewsdesk där journalisterna själva sökt och funnit material.

Totalt sett, en mycket lyckad aktivitet med mycket positiv press!

/Ulf Seijmer

Känner ni er inspirerade?
Fortsätt dela med er av era historier så kanske också ni vinner biobiljetter för sommarens regnigaste dag!

Annonser

2 Comments

  1. Posted 19 augusti 2010 at 21.26 | Permalink | Svara

    Lite tråkigt på ett sätt att ni förutsätter en regnig sommar. Iof ”vet man” alltid att det blir en men fasen alltså…inte vill man ”hoppas” på det så att man får se Bio. Dessutom lite fattigt på asbra filmer i sommar eller har jag fel?

    • charlotteulvros
      Posted 27 augusti 2010 at 14.04 | Permalink | Svara

      Ja- lite fel hade vi ju. Sommaren har ju varit superb. Men när vi skrev inlägget så var regnet klart närvarande. Viken tur att vi hade fel!

      /Charlotte

2 Trackbacks

  1. […] MyNewsdesks upprop om ett lyckat kundcase, det blev ett par biobiljetter till mig och ett blogginlägg till […]

  2. […] stories från MyNewsdesk: Vi berättade mer om vårt PR och pressarbete i MyNewsdesks blogg, dessutom kan du se mer om applikationen vi berättade om i det här blogginlägget i en sändning […]

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: