Kundservice presenterar: De fem vanligaste supportfrågorna

På kundservice svarar vi varje dag på frågor om allt mellan himmel och jord. Men vissa frågor stöter vi på oftare än andra. Här bjuder vi på de vanligaste frågorna, kanske är det något du har funderat på?
                            
1. Jag har glömt mitt lösenord eller användarnamn – vad gör jag?
Under själva inloggningen på MyNewsdesk.com finns det en länk som heter Glömt lösenordet?, där du själv kan skriva in den e-postadress som du angav när du startade ditt konto och därmed får en länk skickad med återställning av lösenord.

2. Jag glömde skicka ut pressmeddelandet till mina distributionslistor när jag publicerade – vad gör jag nu?
För att skicka ut till dina distributionslistor, efter att du redan har publicerat ett pressmeddelande, måste du kontakta oss på supporten för hjälp. Det är upplagt på detta sätt för att säkerställa att våra journalister inte får samma information skickad till sig flera gånger.

3. Var lägger jag till presskontakten?
Lägger till kontaktpersoner gör man helt enkelt under Kontaktpersoner som man hittar i vänsterkolumnen när man är inloggad. Vill du att kontaktpersonen ska visas som presskontakt klickar du i rutan Visa som presskontakt. Har du redan en kontaktperson i vänsterspalten i ditt pressrum som du vill ta bort eller korrigera uppgifterna till (och som man inte hittar i vänsterkolumnen), gör du också detta genom att lägga till information under Kontaktpersoner i vänsterkolumnen. Den gamla informationen skrivs då ”över”.

4. Mitt pressmeddelande sparas om som utkast trots att jag har publicerat? 
Ibland händer det att ett pressmeddelande sparas och publiceras men sedan återgår till att bli ett utkast efter ett par minuter. Det som har hänt då är ofta att personen som lagt till pressmeddelandet har haft flera fönster eller flikar öppna i sin webbläsare och i något av dessa sparat pressmeddelandet som utkast. När ett pressmeddelande är sparat som utkast sparas det automatiskt om varannan minut och då just som utkast. För att vara säker på att pressmeddelandet publiceras är det bäst att bara jobba med ett fönster öppet i webbläsaren.

5. Jag publicerade för en timme sen och i statistiken står det att mitt pressmeddelande bara har skickats ut till ett fåtal?
De flesta redaktioner och journalister har dygnsbevakning. Det innebär att de får sina nyheter en gång per dygn. Statistiken uppdateras allt eftersom de får ditt pressmeddelande. Bäst bild av hur många och vilka som har fått det får du ett dygn efter du publicerat.

Vill du veta mer om dessa frågor eller har något annat du undrar över är du välkommen att höra av dig till oss på kundservice alla vardagar mellan kl. 8.30-17.30 på telefonnummer 08-644 89 50 eller support@mynewsdesk.com

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

