Veckans PR-tips: Rekommendera din nyhet på 295 sociala medier

Rekommendera dina pressmeddelanden och andra nyheter som du har publicerat på MyNewsdesk på 295 andra sociala medie-plattformar!


Det sociala pressrummetMyNewsdesk är byggt för att göra information så tillgänglig som möjligt. Pressrummet innefattar en mängd funktioner som gynnar interaktion mellan avsändare och läsare, samt spridning i sociala medier, för att underlätta relevant spridning och publicitet. En av dessa är Add This,  en tjänst som används av fler än en miljon sajter för att underlätta delning av information.

Du och dina kollegor kan enkelt, precis som era läsare, rekommendera ett intressant pressmeddelande, en bild, video eller presentation till ert personliga nätverk på sociala medieplattformar och webbtjänster. Genom att göra det ökar ditt företags möjlighet att nå ut till sina målgrupper direkt, där de konsumerar och utbyter information.

Med Add This, kan den som hittat en intressant nyhet rekommendera den till sina vänner och yrkeskontakter på tjänster som Linkedin, Twitter, Facebook, Delicious, MySpace eller någon av de 290 andra tjänster som finns kopplade till delningsfunktionen. Beroende på tjänst postas länk med ev bild i användarens profil.

Nedan har jag klickat Add this på en nyhet, och valt att dela med mig av nyheten till mina vänner på Twitter. Jag ombeds att logga in på tjänsten i fråga (om jag inte redan är inloggad). Där kan jag sedan välja att lägga till ett eget meddelande eller kommentar innan jag postar min tweet.

När jag har postat inlägget så kommer den att dyka upp med en länk till nyheten hos alla som valt att följa mig, alltså att inkludera mig i sitt nätverk på Twitter, samt de som har en sökning på ett nyckelord jag använder.

Add This funktionen finns på alla nyheter och informationstyper på MyNewsdesk, oavsett vilket abonnemang avsändaren har. Det går också att skicka nyheten vidare med e-post eller rekommendera direkt på Facebook.

Läs mer om hur du kan Facebooka på MyNewsdesk

One Trackback

  1. […] This post was mentioned on Twitter by MyNewsdesk, @twittcoachen. @twittcoachen said: #some blogs Veckans PR-tips: Rekommendera din nyhet på 295 sociala medier … http://dld.bz/gzpF […]

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

