Ny distributionskanal! Vi har lagt till TT:s redaktionella system som valbar kanal på ditt konto

Vi har lagt till Tidningarnas Telegrambyrås (TT) redaktionella system som valbar kanal i ditt Publiceringsverktyg.

TT-kanalen är en betaltjänst som kan användas av alla företag och organisationer som använder vårt publiceringsverktyg oavsett abonnemang. Det är många som har önskat distribution till TT:s redaktionella system, varför vi nu valt att lägga till den. Det blir den första betalkanalen som du kan välja till utöver MyNewsdesks ordinarie distributionsnätverk. När du publicerar ditt pressmeddelande kan du välja att lägga till kanalen till en kostnad av 550 kronor per pressmeddelande.

Som kund till MyNewsdesk når du givetvis redan personal på TT:s redaktioner, genom att de i stor utsträckning använder MyNewdesk och andra söktjänster för att bevaka företagsinformation. Skillnaden är nu att du även kan få dina nyheter skickade till den betalkanal som TT erbjuder, vilket innebär att det tillgängliggörs för de ca 100 ledande dags-, lokal- och kvällstidningar som använder TT’s redaktionsmiljö. Informationen visas även i TT:s egna redaktionella system för de sex TT-redaktionerna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Luleå och Umeå. Respektive redaktion inom sport, ekonomi, inrikes, utrikes, kultur och nöje får informationen filtrerad på ämne för att förse redaktionen med ett relevant flöde av pressmeddelanden.

”Genom TT:s distributionsnät går pressmeddelandet rakt in i den redaktionella miljön på alla dagstidningar och etermedia i Sverige. TT:s kunder kan på samma ställe ta del av både TT:s nyheter och pressmeddelanden från MyNewsdesks kunder”, säger Ulf Karlsson, affärsområdeschef på TT Monitor.

Har du frågor om den nya kanalen, kontakta MyNewsdesk kundservice på mail: kundservice@mynewsdesk.com, tel: 08-644 89 50 eller twitter: @MyNewsdesk

Har du frågor om hur du kan publicera företagsinformation på din webbplats, kontakta Torkel Kristoffers, torkel@mynewsdesk.com, tel: 08-509 00 202

Annonser

3 Comments

  1. Erik
    Posted 24 november 2009 at 18.33 | Permalink | Svara

    Lite motstridig information kring varför man ska köra via TT också. Ni säger att ni täcker den delen, men ändå inte… liksom. Kommer det ett mindre utbud från TT så att filtreringen skapar större mediakraft? Kan någon klargöra.

    • Pernilla
      Posted 26 november 2009 at 11.13 | Permalink | Svara

      Hej Erik,

      Mycket relevant fråga. Jag ska ta och skriva ihop en ”Så fungerar TT” gällande pressmeddelanden för att tydliggöra. Men lite kort – skillnaden ligger i att via betalkanalen kommer nyheten in på en lista dedikerad för pressmeddelanden inom TT:s redaktionella system, en egen avdelning i nyhetsflödet, där TT:s medarbetare och kunder (redaktioner) kan hålla ett öga på vad företagen släpper. Det det blir ytterligare en kontaktyta för företag mot redaktionerna och det upplevs som värdefullt av många kunder att finnas med där. Men det sällan (tror jag) researchers och journalister sitter och väntar vid en pressmeddelandelista, de är givetvis även ute och letar information själva, på söktjänster som MyNewsdesk.com eller Google… to be continued.

  2. Henrik Olofson
    Posted 1 december 2009 at 17.45 | Permalink | Svara

    Härligt! Skall testa detta vid mitt nästa pressutskick. Känns som ett bra sätt att öka möjligheten till publicering av sitt material. Ser framemot fler initiativ som detta!

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: