Har du Almedalsnyheter? Publicera dem på Makthavare.se

Alla evenemang med koppling till Almedalsveckan som publiceras på Newsdesk publiceras också på Makthavare.se. Inte bara under Almedalsveckan utan året om.

makthavareFöretag kan sedan tidigare direktsända seminarier via Newsdesk samt publicera rapporter och undersökningar, sakkunniga eller bilder från sina seminarium under kategori Almedalsveckan. För att nå journalister, bloggare och andra politiskt intresserade. Nu publiceras alla evenemang kategoriserade som Almedalsveckan även på Makthavare.se

Genom att publicera via Newsdesk, framför att lämna in sin information i form av pressmappar/fysiska pressmeddelanden till presscenter, gör man sin information tillgänglig för journalister över hela världen – oavsett om man är ackrediterad och på plats i Visby eller ej. Nyheterna är tillgängliga för alla och förmedlas via ledande söktjänster på webben som google, via branschmedia och via tusentals bevakningar på politik och samhällsfrågor.

En av anledningarna till samarbetet mellan Newsdesk och Almedalsbloggen, som kommer att utvecklas till hösten, är att man vill uppmuntra företagen till att kommunicera mer och göra sina nyheter tillgängliga. Ofta sitter företag på väldigt intressanta nyheter som man inte kommunicerar ut av osäkerhet att de inte passar in i den traditionella pressmeddelandeformen. Företagen delar också synen att man inte bör utestänga bloggare eller frilansande journalister, utan bjuda in dessa professionella berättare som är oerhört viktiga opinionsbildare idag.

Almedalsbloggen är i sig självt ett bevis på bloggarens inflytande. Almedalsbloggen har sedan startade 2006 varit en viktig informationskälla för alla aktörer som deltar under almedalsveckan och har verkat för att fördjupa bevakningen av hela den bredd av seminarier och aktiviteter som sker i Visby. Sedan i mars i år driver man tillsammans med Focus Makthavare.se, med det blygsamma målet att bli den ledande politiska platsen i Sverige under 2009.Under Almedalsveckan 2008 bevakade Almedalsbloggen 53 evenemang, av totalt 662 i kalendariumet. I år vill man uppmuntra företagen att även själva publicera nyheter kring sina evenemang (i år över 1000 st).

Bevakning av pressinformation rörande Almedalen sker på Newsdesk.se via bevakningsprofil eller sökning, som går att spara som rss. En särskild kategori finns på Almedalsveckan, under politik. Just nu har Newsdesk 2509 journalister plus 523 redaktionsdeskar som bevakar nyheter inom politik.

Arrangörerna kan på det här sättet  ”bevaka” sina egna seminarier under ett arrangemang där de flesta upplever att det är mycket svårt att nå ut via media. De kan bl a:

  • publicera sina evenemang på Makthavare.se
  • livesända sitt seminarium på Newsdesk.se
  • publicera presentationer och bilder från seminarium
  • publicera rapporter/undersökningar och övr dokument
  • publicera aktuella sakkunniga som finns tillgängliga under Almedalsveckan
  • registrera ett kostnadsfritt pressrum och publicera obegränsat under 30 dagar

Besökarna kan kommentera och blogga om nyheterna, vilket då visas i kommentarer och blogstream på Newsdesk.

Annonser

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: