Nytt kraftfullt sharing-verktyg för din pressinformation

Newsdesk har bytt ut share-this-verktyget i ditt pressrum mot ett nytt och bättre. Det nya verktyget heter Add-this är en liten widget som innehåller fler tjänster än den gamla. Gå in i ditt pressrum och testa den på något av dina egna pressmeddelanden/nyheter. Eller någon annans.

picture-49

Som ett exempel ville jag berätta för mitt nätverk att Twingly blivit utnämnda till årets IT-utmanare 2009 av Veckans Affärer. Och även visa den nya ”freeboard” från Hajfajv. Så jag delade med mig av deras informaton till bl a mina Facebook- och Twittervänner. Något som genast engagerade nätverket.

picture-6-border

Ganska ofta bokmärker jag också intressanta nyheter i Delicious. Som i sin tur gör nyheten tillgänglig för alla och även sprider din vidare till mina sociala nätverk som Twitter, Facebook, mfl.

Nytt sharing-verktyg på Newsdesk

Add-this sägs finnas på hundratusentals webbplatser och användas 20 miljarder gånger varje månad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 Comments

  1. Posted 27 maj 2009 at 13.05 | Permalink | Svara

    Ser att du använder tinyurl, tycker att 301.se har en bättre tjänst då du kan komma på bra namn själv…

  2. Posted 27 maj 2009 at 13.35 | Permalink | Svara

    Tack Stefan, det ska jag prova.

2 Trackbacks

  1. […] Publish kundblogg Nytt kraftfullt sharing-verktyg för din pressinformationTeknisk uppgradering fredag 8 maj, kl 23:00-00:00Nu syns dina senaste nyheter på Hitta.seSe […]

  2. […] media och möjlighet för läsaren att rekommendera eller posta nyheten på sociala medier via ”Add this” är ett par av många funktioner som gör att den information som publiceras på MyNewsdesk […]

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

