Nu syns dina senaste nyheter på Hitta.se

Newsdesk har startat ett nytt samarbete med Hitta.se, katalogtjänst på nätet, med över 2,7 miljoner unika besökare i veckan. Samarbetet innebär att Newsdesks kunder får sina senaste nyheter exponerade relaterat till sökningar på Hitta.se.


hitta

Newsdesk har ingått samarbetet med hitta.se för att säkerställa att våra kunders pressinformation alltid finns där deras målgrupp söker. Högt upp på sökmotorerna, i branschforum, på bloggar, i social och traditionell media samt genom ett stort antal kanaler och samarbeten.

Läs mer

Annonser

13 Comments

  1. Posted 25 april 2009 at 17.02 | Permalink | Svara

    Är det bara våra nyheter inlagda fr o m nu som hittas av hitta.se – inte de vi lagt in tidigare?

  2. Posted 25 april 2009 at 17.03 | Permalink | Svara

    Det vore mycket bra om även alla tidigare pressmeddelanden, bilder, dokument etc kan hittas av hitta.se!

  3. Posted 25 april 2009 at 20.56 | Permalink | Svara

    Just nu är det ”bara” era nyheter/pressmeddelanden som också presenteras på hitta.se. Kul att du även gärna ser dina bilder, etc där. Jag noterar det.
    Jag vill minnas att vi plockade med nyheter ungefär en månad bakåt i tiden, från det att vi lanserade samarbetet med hitta.se. Nyheter som publicerats senare än det, visas inte.
    Bara de två senaste nyheterna/pressmeddelandena visas på hitta.se.

  4. Posted 26 april 2009 at 0.39 | Permalink | Svara

    Det här gillar jag… smart… för alla parter. Hitta.se bygger mjukt content med ND i sin stiffa infrastruktur. Så här hanterar man kritisk massa!

  5. Posted 26 april 2009 at 16.06 | Permalink | Svara

    Jo, det kan funka. Märklligt att tidigare skribenter inte ser möjligheterna.

  6. Posted 27 april 2009 at 8.15 | Permalink | Svara

    Tycker det är en bra tjänst för alla inblandade. Kanske skulle man kunna få in sin länk till pressrumet om man är pro+ kund, så kan med ett klick snabbt se alla nyheter.

  7. Posted 27 april 2009 at 9.38 | Permalink | Svara

    Tack Manolo, vi försöker bara se till att företagens information görs tillgänglig i alla sammanhang som är relevanta för såväl mottagare som avsändare. Helst skapar vi även förutsättningar för konversation där det är möjligt.

  8. Posted 27 april 2009 at 9.40 | Permalink | Svara

    Tack för bra input, Markus. Jo, man kan absolut tänka sig även annan information än nyheter. Länk till pressrum är en utmärkt idé. Kanske skulle man även vilja publicera exempelvis produktbilder, etc. Kanske kontaktpersoner? Men hitta.se vill börja så här.

  9. Posted 27 april 2009 at 10.59 | Permalink | Svara

    Syns detta bara i direkt anslutning till företagssök? Alltså inte kopplat till metataggar om de är i samma kategorier?

  10. Posted 27 april 2009 at 11.18 | Permalink | Svara

    Svar till Mr Manolo: Idag är det begränsat till sökningar på företagsnivå. Men vem vet, det kanske kan bli relevant med matchningar på bransch/intresseområden i framtiden.

  11. Posted 27 april 2009 at 12.09 | Permalink | Svara

    Ja, det är en begränsning och lite märkligt då både ni och Hitta.se vill skapa synergier (läs; trafik). 😉

  12. Posted 27 april 2009 at 12.48 | Permalink | Svara

    Manolo, tack så mycket för ditt engagemang. Mycket positivt. Jo, visst är det en begränsning, men som sagt, detta är en början; ett test. Både Newsdesk och Hitta.se har för ambition att utveckla samarbetet. Och här kommer dina tips väl tillpass. Tack.

  13. Posted 17 juli 2009 at 0.31 | Permalink | Svara

    Detta bådar mycket gott!!!

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: