Newsdesk och Google workshop för företag som vill synas

Newsdesk Publish och Google Adwords har mycket gemensamt; båda är kommunikativa verktyg med vilka företag kan möta sin målgrupp där den finns och söker. Men där slutar likheterna. Adwords är ett annonsprogram och Newsdesk Publciera är ett PR-verktyg. Google är ett av världens snabbast växande bolag och starkaste varumärken, medan Newsdesk fortfarande står inför ett internationellt genombrott.

Men i detta fall har Newsdesk och Google tagit fasta på den gemensamma nämnaren; och tillsammans talat om att basen i alla företags kommunikation i Sverige borde vara ett konto på Google Adwords och ett hos Newsdesk.

Sagt blev gjort, tillsammans bjuder nu Google och Newsdesk in till gemensam workshop till ett urval av företag som är intresserade av att komma igång med två av Sveriges mest effektiva kommunikativa verktyg.
Under workshopen går vi först igenom hur det moderna medielandskapet utvecklats och hur det påverkar ditt företags marknads- och PR-kommunikation. Därefter visar vi hur du praktiskt kan utnyttja nya PR-verktyg som Newsdesk Publicera och Google Adwords för att göra din kommunikation mer effektiv. Allt för att skapa bättre relationer med de som har inflytande på din marknad och även med din marknad direkt.

Med dig hem får du, utöver värdefulla tips och nya kunskaper, ett startpaket klart att användas. Med Newsdesk Plus-konto på 30 dagar och en Google AdWords Voucher.

OBS! Workshopen riktar sig i detta skede endast till ett urval av företag, men är du intresserad utan att har blivit inbjuden så vill vi att du hör av dig till pernilla@newsdesk.se

Workshopen leds av:

Charlotte Björklund.
Charlotte arbetar på Google som kundansvarig för kunder inom främst Reseindustrin och hjälper dessa kunder att optimera och effektivisera sin marknadsföring samt försäljning på nätet. Charlotte är i grunden civilingenjör och har tidigare arbetat på en byrå med inriktning mot sökmotorer.

Elisabet Gunolf.
Elisabet arbetar på Google som kundansvarig för kunder inom Media, Entertainment och FMCG. Elisabet jobbade tidigare i London med Public Affairs och kommunikation.

Kristofer Björkman.
Kristofer Björkman är upphovsman och grundare till Newsdesk. Han har jobbat med journalistik och nya medier i 20 år, och varit med och startat spray.se, mrjet.com, sf-anytime.com och TV4 WebbTV. Han driver en av Sveriges största mediebloggar ”PR2.0”.

Andra bloggar om: , , , , ,

Annonser

6 Comments

  1. Posted 20 mars 2009 at 10.27 | Permalink | Svara

    Hej, jag vill gå!

  2. Posted 20 mars 2009 at 10.33 | Permalink | Svara

    Hej Fia. Kanon-kul. Vi noterar det. Återkommer med bekräftelse. Må gott.

  3. Posted 25 mars 2009 at 12.13 | Permalink | Svara

    Låter intressant. Skriv upp mig! /Anna

    • Posted 25 mars 2009 at 13.01 | Permalink | Svara

      Oj, Anna. Lite sent nu. WorkShop:en var i morse. Men det kommer fler tillfällen.

  4. Posted 6 april 2009 at 0.10 | Permalink | Svara

    Kontakta gärna mig snarast angående detta område. Är intresserad av nästa tillfälle.

  5. Posted 9 april 2009 at 9.18 | Permalink | Svara

    Tack, Boris. Det gör vi.

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: