Publicera enklare med förinställd kategorisering

Hör du till gruppen användare som tycker det är besvärligt, och i viss mån frustrerande, att behöva kategorisera varje enskild pressinformation på nytt vid varje publiceringstillfälle? Då har vi en glädjande nyhet till dig: Nästa gång du publicererar så kommer kategoriseringen vara förinställd på den kategorisering som du gjorde när du registrerade ditt företag.

Publicera enklare med förinställd kategorisering

Det här är Newsdesks default kategorisering

Vi har nämligen sett och förstått att mycket av den information som företag förmedlar via Newsdesk kategoriseras ungefär som företagen är kategoriserade. Varför vi valde att göra den inställningen ”default” för all publicering.

Självklart både kan och i många fall bör ni ändra kategoriseringen så att de väl överensstämmer med det ni vill kommunicera. Vi kan inte nog poängtera hur viktigt det är att informationen är noggrannt och riktigt kategoriserad. Det händer dessvärre ganska ofta att journalister hör av sig till Newsdesk när katgoriseringen inte överensstämt med budskapet.

Skulle du inte vara nöjd med hur det företag är kategoriserat, så är det enkelt att ändra på: Klicka bara på ”inställningar” i vänster meny, så kan du enkelt kategorisera om ditt företag och spara ändringarna.

Vi vill samtidigt passa på att påminna dig om att alltid ”tagga” din informationen i sk ”tags” när du publicerar den på Newsdesk. Även här har vi som bekant gjort det enkelt för dig, genom att föreslå dina vanligaste ”tags”.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Annonser

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: