ATG valde Newsdesk i helhetslösning

ATG har nyligen upphandlat en kommunikationslösning för sin pressbearbetning, mediebevakning och medieanalys. Utgången blev att man valde bort Cision till förmån för Newsdesk tillsammans med Mediapilot och Retriever. (Läs pressmeddelandet)

Tidigare fanns traditionellt en efterfrågan av helhetslösningar för kommunikationstjänster, med en mångsidig leverantör. Men i och med medias utveckling, och de möjligheter och utmaningar som medförts, har företag insett att ingen leverantör kan vara bäst på allt.

Företag som förstår sig på medielandskapet, eller vill förlita sig till någon som gör det, går i större utsträckning över till att förse sig med de vassaste verktygen inom varje nisch. Om de olika leverantörerna också har en dialog och samarbetar för att nå ultimat synergieffekt så har man fått jackpott.

På Newsdesk vill vi att våra kunder ska kunna jobba så effektivt som möjligt med PR. Om vi inte ensamma på bästa sätt kan uppfylla kundens behov, så vill vi i längsta möjliga mån hänvisa kunden rätt. Genom samarbeten med eller rekommendation om andra leverantörer. Oavsett om vi stundom skickar en kund i armarna på en internationell branschkollega. Det viktigaste i slutändan är att kunden är har en effektiv och hälsosam PR-kommunikation.

Så här beskriver de ansvariga på ATG, Newsdesk och Mediapilot samarbetet för ATG:

Marie Hyllander, vikarierande pressansvarig på ATG:

Vi behöver moderna verktyg för att kunna arbeta proaktivt men också för att kunna reagera snabbt om något speciellt händer. Newsdesk i kombination med Mediapilot och Retriever är en intressant kombination och vi har stora förväntningar på vårt samarbete framöver.

Martin Wettergren, vd på MediaPilot:

– Att få börja jobba med ATG är ytterligare ett bevis på att vårt affärsupplägg fungerar bra. Nu ska vi göra allt vi kan tillsammans med Newsdesk och Retriever för att växa med ATG och överträffa förväntningarna. Vi välkomnar mer än gärna blivande kunder som vill pröva på ett snabbare och mer kostnadseffektivt upplägg.

Peter Ingman, VD på Newsdesk:

– För mig är det extra kul att ATG väljer att byta ut en traditionell helhetsleverantör till förmån för en mer flexibel lösning där respektive partner tillåts leverera det bästa som går att erbjuda inom respektive nisch. Det är en viktig signal för oss att marknaden börjar inse att man inte behöver nöja sig med sitt befintliga upplägg utan kan shoppa runt för att få både bättre pris och kvalitet.

Annonser

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: