Newsdesk tar säljchef från konkurrenten

Den 9 juni börjar Anders Eggegård som säljare på Newsdesk. Anders har tidigare jobbat som säljansvarig på konkurrenten PIR AB. PIR startades för ca fem år sen av avhoppare från konkurrenten Cision. Deras ambition var att göra det enklare och billigare för företag att förmedla pressmeddlanden genom att låta dem själva administrera sina utskick på webben. Det var då. Idag har såväl medielandskapet som journalisters och redaktioners arbetsmetoder skapat helt nya förutsättningar för effektivare PR. Newsdesk har utnyttjat detta faktum och har på kort tid tagit en ledande position på marknaden.

Anders väljer nu att möta framtiden tillsammans med Newsdesk och svarar så här på frågan ”Varför han går vidare?”:

– Jag tror att det traditionella sättet att sprida nyheter och pressmeddelanden behöver kompletteras med nya kanaler och vägar. Journalisterna sitter inte längre vid datorn eller faxen och väntar på nyheter. De söker själva aktivt efter information och då använder man Internet och dess möjligheter. Dessutom så är det inte längre bara de traditionella journalisterna som har inflytande på företagens marknad, utan alla som uttrycker sina åsikter via bloggar och andra kommunikativa tjänster på Internet. Där har Newsdesk ett fantastiskt spännande koncept som hjälper kunden att snabbt och enkelt få spridning av sina nyheter.

Istället för att hjälpa företag att pusha ut sin information till journalister och redaktioner med utgångspunkt ifrån vad de bedöms vara intresserade av, så ser Newsdesk till att deras information når ut överallt där journalister och redaktioner, men även alla andra inflytelserika personer, finns och söker.

Anders är ekonom i botten, och har i nästan hela sitt yrkesverksamma liv jobbat med informationssäkerhet inom bank och finans. Och har ett gott renomé på marknaden för sin gedigna sakkunnighet och lyhördhet.

– Vi är mycket nöjda med rekryteringen, då Anders lever upp till de högt ställda krav vi har på att förstå hur PR-industrin alltid har fungerat men nu i rask takt utvecklas, säger Torkel Kristoffers, säljchef på Newsdesk.

Andra som nyligen har börjat som säljare på Newsdesk är Carl-Fredrik Wållgren, Ola Lundberg, Jonas Cohn, Fredrik Wahlström, Nicklas Högström och Helena Malmqvist. Totalt har Newsdesk nu 12 säljare på heltid som ser till att Newsdesk tusentals kunder fortsatt är de mest nöjda på marknaden, och det snabbast växande företaget på marknaden.

För mer information kontakta Torkel Kristoffer på Newsdesk.

Annonser

2 Comments

  1. Per Hoffner
    Posted 30 maj 2008 at 10.03 | Permalink | Svara

    Stackars Anders… Man kan väl inte säga att man ”tar” någon. Är det inte en större rubriknyhet att säga att någon väljer att komma till er, som ni sedan skriver i texten?

    Jaja, märker bara lite ord 😉
    Är mest nyfiken på hur kommentarer ser ut eftersom vi överväger en kundblogg, precis som den här. Se det mer som ett testinlägg som retas lite…

  2. Agne
    Posted 25 oktober 2008 at 0.39 | Permalink | Svara

    Och där lämnade han Newsdesk efter inte ens ett halvår. Newsdesk fortsätter att omsätta personal som andra byter kalsonger…

Kommentera

Required fields are marked *

*
*

%d bloggare gillar detta: